Všeobecné obchodné podmienky
Preambula
- Predávajúcim je spoločnosť Mariposa Kids s. r. o. so sídlom Pod Vinohradmi 1226 925 53 Pata, Slovensko, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, 143678/B, IČO: 52913465, (ďalej len „spoločnosť Mariposa Kids s.r.o.“), tel. +421 905 862 754, e-mail: mariposa@mariposa.sk (ďalej len „predávajúci“).
- Kupujúcim – spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá kontaktuje predávajúceho za účelom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka na predaj. Kupujúcim je aj každá fyzická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s požiadavkou, aby jej predávajúci zaobstaral tovar, ktorý nemá zaradený v ponuke, s úmyslom kúpy tohto tovaru (ďalej len „kupujúci – spotrebiteľ“).
- Kupujúcim – podnikateľom je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá nie je spotrebiteľom a ktorá kontaktuje predávajúceho za účelom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka alebo za účelom zaobstarania tovaru, ktorý predávajúci nemá zaradený v ponuke s úmyslom jeho kúpy. Táto osoba zároveň koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a to na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov (ďalej len „kupujúci – podnikateľ“).
- Kupujúci – spotrebiteľ a kupujúci – podnikateľ sa tiež spoločne označujú ako „kupujúci“.
- Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Mariposa Kids s.r.o. (ďalej len „VOP“) upravujú právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri nákupe tovarov v internetovom obchode predávajúceho na webovom sídle www.mariposa.sk na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim tak, ako je bližšie špecifikované v čl. I týchto VOP.
- Pokiaľ kúpna zmluva výslovne neurčuje inak, má sa za to, že obchodné podmienky obsiahnuté v týchto VOP sú jej súčasťou. Odchylné písomné dojednania zmluvných strán v zmluve majú prednosť pred znením obchodných podmienok obsiahnutých v týchto VOP, pokiaľ nie je vo VOP výslovne uvedené inak.
- Všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom výslovne neupravené v týchto VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z.z. a o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom výslovne neupravené v týchto VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
I. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Webové sídlo obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty zvyčajne nemožno vrátiť poštou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom sídle.
- Webové sídlo obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru.
- Kupujúci môže objednávať tovar prostredníctvom nákupného košíka na webovom sídle predávajúceho.
- Po vložení tovaru do košíka vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom sídle. Objednávkový formulár obsahuje informácie o:
- objednávanom tovare
- kúpnej cene za tovar
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o spôsobe doručenia tovaru
- nákladoch spojených s dodaním tovaru
(ďalej spoločne len ako „objednávka“).
- Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si prečítal tieto VOP, že ich obsahu porozumel a berie na vedomie, že po potvrdení objednávky mu vzniká povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
- Predávajúci je oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
- Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v objednávke (ďalej len „uzatvorenie kúpnej zmluvy“).
- Uzatvorením kúpnej zmluvy vzniká predávajúcemu záväzok dodať kupujúcemu správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej kúpnej cene podľa potvrdenej objednávky a previesť na neho vlastnícke právo. Zároveň kupujúcemu vzniká záväzok zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu a dodaný tovar prevziať.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu za objednávku, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí.
- Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje pri objednávke, nedostupnosť kupujúceho atď).
II. Kúpna cena a platobné podmienky
Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:
- – zasielanie prepravnou službou, kuriérom
- – vlastnou prepravou predávajúceho
V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
V prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže predávajúci požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd.
Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
Skryté poškodenie a chyby v súvislosti s prepravou je kupujúci povinný nahlásiť okamžite písomne na e-mail: mariposa@mariposa.sk a kontaktovať predávajúceho do 24 hodín od prevzatia tovaru od prepravcu. Na neskoršie reklamácie v súvislosti s prepravou nebude braný ohľad.
IV. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
a) Kupujúci – spotrebiteľ
- Kupujúci – spotrebiteľ má v súlade s ustanovením § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu, a to do štrnástich(14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, ktoré sú v rámci jednej objednávky dodávané osobitne, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu doručené kupujúcim – spotrebiteľom elektronicky na adresu mariposa@mariposa.sk v lehote uvedenej v bode 1. Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci – spotrebiteľ využiť vzorový formulár, ktorý je uvedený v týchto VOP.
- Tovar na vrátenie musí byť: nepoškodený, kompletný (v pôvodnom nepoškodenom obale), vrátane priloženého dokladu o kúpe.
- V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. V týchto VOP sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený bez zbytočného odkladu, najneskôr však do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci – spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
- V prípade oprávneného odstúpenia od kúpnej zmluvy je predávajúci povinný vrátiť finančné prostriedky prijaté od kupujúceho – spotrebiteľa bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho – spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Ak odstúpi kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu – spotrebiteľovi skôr, než mu kupujúci – spotrebiteľ tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho – spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
- Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu – spotrebiteľovi darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou v zmysle, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a kupujúci – spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
b) Kupujúci – podnikateľ
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade kupujúceho – podnikateľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ostatnými príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- Vrátenie kúpnej ceny bude realizované formou daňového dokladu – vystavením dobropisu kupujúcemu – podnikateľovi.
c) Vylúčenie/zánik práva na odstúpenie od zmluvy:
- Podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, alebo predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
Tento formulár vyplňte a pošlite iba v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy, a to na adresu: Mariposa Kids s. r. o., Pod Vinohradmi 1226 925 53 Pata s.r.o., e-mail: mariposa@mariposa.sk
Týmto oznamujem/oznamujeme* že odstupujem/odstupujeme:
od kúpnej zmluvy na tento tovar*:
od zmluvy o poskytnutí tejto služby*:
Dátum objednania*/dátum prijatia*:
Meno spotrebiteľa/spotrebiteľov:
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov:
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (iba ak sa tento formulár podáva na papieri):
Dátum
________________________________
* Nehodiace sa prečiarknite.
V. Možnosti, kedy nie je možné odstúpiť od zmluvy
- Ak ide o dodávku tovaru upraveného na prianie kupujúceho, či na tovar objednaný špeciálne na výslovné prianie kupujúceho a ktoré nebolo v dobe objednávky skladom
- Tovar, ktoré bolo použitím čiastočne spotrebované, opotrebované alebo ho nie je možné vrátiť do pôvodného stavu pred kúpou.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru budú kupujúcemu peniaze za tovar zaslané prevodom na účet kupujúceho, najneskôr do 30 pracovných dní po fyzickom obdržaní vráteného tovaru kupujúcim.
V prípade nesplnenia niektorých z vyššie uvedených podmienok nebude môcť predávajúci bohužiaľ akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy. Tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.
- Predmetom reklamácie môže byť:
- tovar zakúpený u predávajúceho
- poškodený tovar
- Predmetom reklamácie nemôže byť:
(Nárok na uplatnenie záruky zaniká)
- ak kupujúci reklamuje vady, na ktoré bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený a písomne s nimi súhlasil,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby – predávajúci nepreberá zodpovednosť za vady spôsobené neodborným používaním produktu, alebo v rozpore s návodom na použitie vrátane neodborného zásahu do produktu, spôsobené použitím neoriginálneho príslušenstva a ostatnými príčinami uvedenými na záručnom liste/návode. Na takto vzniknuté poruchy sa poskytnutá záruka nevzťahuje.
VII. PODMIENKY REKLAMÁCIE
- V prípade výskytu vady alebo podozrenia na vadu môže kupujúci uplatniť v záručnej dobe svoje nároky zo zodpovednosti za vady na tovare zakúpenom u predávajúceho.
- Záručná doba je: 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru.
- Pri reklamácii je nutné predložiť záručný list (k tovaru ku ktorému bol vystavený) a doklad o kúpe a doklad o zaplatení.
- Zásielky zaslané na dobierku neprijímame.
- Pri odovzdaní tovaru za účelom reklamácie sa vyplní „Reklamačný protokol“. Tento si môžete vyžiadať e-mailom na mariposa@mariposa.sk je potrebné aby ste uviedli vaše kontaktné údaje spolu s popisom vady na priloženom dokumente k reklamovanej zásielke.
Pre uplatnenie reklamácie je potrebné tovar zaslať s kópiou faktúry ako i reklamačného protokolu na adresu alebo tovar na túto adresu doručiť osobne:
Mariposa Kids s. r. o., Pod Vinohradmi 1226, Pata 925 53
- Kupujúci obdrží od predajcu 1 exemplár reklamačného protokolu, ktorý potvrdzuje prevzatie tovaru na reklamáciu.
Ak sa na zistenú vadu vzťahuje záruka, odstránenie vady je bezplatné.
- Záručnú opravu je predávajúci povinný vykonať v primeranom čase, najneskôr do 30 dní od
uplatnenia reklamácie.
- V prípade, že sa na zistenú vadu záruka nevzťahuje, môže si kupujúci dohodnúť s predávajúcim
podmienky (cenu a termín) nezáručnej opravy.
VIII. Záverečné ustanovenia
Mariposa Kids s.r.o., dňa 1.10.2020